Gluténmentes univerzum

Élvezd az életet gluténmentesen

Élvezd az életet gluténmentesen

Lenmagos kenyér

2018. február 27. - Andrea Révész

Kipróbáltam már párfajta kenyeret de eddig nekem ez jött be a legjobban. Állagra kenyér állagú a szezámpehely pedig visszavesz a lenmag intenzív ízéből. Így egy matt ízű finom kenyeret kapunk, ami akár lekváros kenyérnek is jó. Azért szeretem ezt a kenyeret, mert nagyon gyorsan elkészül. Az előkészület 10 perc 30 perc sütéssel. Mivel szódabikarbóna van benne, ezért nem kell keleszteni sem. Mivel én csak reggelire eszem kenyeret, nekem egy hétre elég. Tapasztalat szerint hűtőben akár 5-6 napig is eláll.

  • 10 dkg rizsliszt
  • 7 dkg lenmagliszt
  • 3 dkg szezámpehely
  • 2 db tojás
  • 1 dl víz
  • 1 kiskanál szódabikarbóna
  • 2 kiskanál utifűmaghéj

 

Mindezekből egy 35dkg-os kenyér lesz, ami 360Ft-ba kerül (persze ha nem 60 Ft egy tojás akkor olcsóbb)

A rizslisztet, a lenmaglisztet, a szezámpelyhet, az utifűmaghéjat, a szódabikarbónát, valamint a sót összekeverjük egy tálban. A vizet kimérjük és beleöntjük a két előzőleg felvert tojással együtt. Ezután jól összegyúrjuk a tésztát. Egy kemény golyót kell, hogy kapjunk, amiből cipót formálunk. Ezt egy sütőpapírral bélelt bármilyen méretű (nagyobb, mint a tészta �) tepsibe. Én be szoktam vagdalni kicsit a tetejét, hogy ne repedjen kedvére. A kenyeret 180 fokon 25-30 percig sütjük. Igazi buci kenyér lesz belőle.

kenyer_vagott.png szeletelt_kenyer_vagott.png

A bejegyzés trackback címe:

https://glutenmentesuniverzum.blog.hu/api/trackback/id/tr4213703854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása